Dis Sagligi ve Estetigi Hakkinda Roportaj



Soz konusu dis hekimi koltugu oldu mu beni alir bir stres ki sormayin. Her seferinde dislerime iyi bakicam sozuyle kalkarim o koltuktan ama aksamlari uyku bastirinca disleri fircalanmadan yataga girdigim zamanlarda hic aklima gelmez o verdigim sozler...
Cani kiymetli birisi olarak Doktorum Kader Erdenoz`un elinin hafif olmasi benim icin en onemli kriter. Isinin ehli birisi oldugunu soylememe gerek bile yok. Klasik muzik dinletisiyle hastalarini rahatlatmasini iyi bilen bir doktor. Zaten guler yuzu ayri bir terapi...
Kendisini Tv`de yayin yaptigi zamanlarda da keyifle izlemis ve roportaj yapmayi daha ozmnlarda kafama koymustum.
Gecenlerde kendisini ziyaret ettigimde  blog icin roportaj yapma istedigimi sundum  ve sag olsun kendisi de beni kirmadi ve cok keyifli bir roportaj yaptik.




1.Guzellik, moda,trendler diye kaptiriyoruz kendimizi ama saglikli disler olmadigi takdirde bu saydiklarim ikinci planda kaliyor. Ozaman saglikli dislere sahip olmak icin neler yapmak gerekir?

Evet, çok haklısın. Aslında dişler güzelliğin ön planda olan parçasıdır. Bunun için yapmamız gereken tek şey günde 2 defa diş fırçalama. İşte bu kadar basit:)

2. Dislerini muntazam bulmayan, guzelligine golge dusurdugune inanan kisiler icin yapilan islemler neler? Trendleri var mi bu isin?

Bu durum kişiden kişiye değişiyor. Ortodontik tedavi dediğimiz tel tedavisinden yaprak porselen denilen laminate' e kadar birçok tedavi seçeneği mevcut.


3. Dis beyazlatma yontemi hakkinda goruslerinizi alabilir miyiz? Olumlu ve olumsuz yanlari nelerdir?  Tavsiye eder misiniz?

Son zamanlarda çok tercih edilen bir tedavi şekli. Bilinen markalar doktor kontrolü altında uygulandığı müddetçe kesinlikle tavsiye ediyorum. Beyazlatma sonrası özellikle bayanlarda bir miktarda sızlama olabilir. Ayrıca beyazlatma işlemi boyunca renkli sıvılar, çay-kahve-alkol-meyve suları, tüketmemekte fayda var.

5. Piyasa da bir takim pratik urunler var  agiz spreyi, dis silme bezi gibi bunlar zararli midir?

Zararlı olmamakla birlikte pek tavsiye etmediğimiz ürünler. Fırça-macun ve diş ipi üçlüsü günlük bakım için mükemmel ve yeterlidir.

6. Sosyallesmeyi bile olumsuz etkileyen agiz kokusu sikayetlerinin nedenleri ve tedavi yontemleri ne sekilde oluyor? 

Ağız kokusuna daha sık diş taşları neden oluyor. Diş taşlarının oluşum nedeni de sıklıkla yanlış diş fırçalama, diş ipi kullanmama ve karyojenik ( karbonhidrat içerikli) beslenmedir. Bunun dışında hastanın sistemik hastalıkları varsa bunlar da ağız kokusuna neden olabilir. Örneğin şeker hastalığı, böbrek yetmezliği, antidepresan kullanımı sayılabilir. Diş hekimi muayenesi ile belki de  15 dk süren diş taşı temizliği ile ağız kokusu ve diş eti kanamasından kurtulabilirsiniz.

7.   Dis fircalama makinasi mi yoksa dis fircasi mi?

İdeal diş fırçalamayı otomatik diş fırçaları çok iyi yapabiliyor. O nedenle benim tercihim otomatik diş fırçalama makinaları.

8. Dis fircamizi ne kadar surede degistirmemiz lazim? 

Fırçanıza önden baktığınızda, fırça kılları yanlara doğru açılmışsa değişim zamanı gelmiştir.

image.jpeg

9. Gebelik doneminde siklikla dis curumeleri ve dis kayiplarindan soz edilir. Bu ne kadar dogrudur?

             Sanılanın aksine hamilelikten dolayı diş kaybı ve çürümesi meydana gelmez. Yani çocuk annenin dişlerindeki kalsiyumu kullanmaz.
              9 aylık bu süreç özellikle diş etlerini daha çok etkiler. Değişen hormon dengesi, tükürük miktarı ve kusma ile ağız içindeki denge değişir. Bu durum diş eti kanaması ve dişetlerinde büyüme ile karşımıza çıkar. Yeni çürük oluşumundan ziyade, mevcut diş çürüklerinde ilerleme ve bunlara bağlı ağrılar meydana gelir.

10. Dis hekimliginde botoksun yeri nedir?

Özellikle gülüş tasarımında botoks tercih edilebilir bir yöntem haline gelmiştir. Diş etleri çok görünen hastalarda uygulanabilir. Bunun dışında eklem ağrısı olanlarda, tükürük bezi ile ilgili şikayetleri olan hastalarda ve ağız-burun çevresinde yer alan mimik kaslarının estetik ve fonksiyonel olarak düzeltilmesinde kullanılabilmektedir.

10. Dis hekimi olarak modayla araniz nasil? Stilinizi nasil tanimlarsiniz?
Daha çok tek parça rahat kıyafetleri tercih ediyorum. Elbise favorim:) 
     Stilim rahatlık...

11. Son olarak neler eklemek istersiniz?

  Dış görünüşüne ve bakımına dikkat eden bayanlar olarak ağız bakımı ve diş görünümünü ön planda tutabilirsek hem daha iyi görünüp hem de daha sağlıklı olabiliriz.
Unutmayın tek yapmanız gereken şey: günde 2 defa diş fırçalama:)
Bu röportajla bilgilerimi sizlerle paylaşmama vesile olan Nilüfer Çolak' a teşekkürlerimi sunuyorum.



Dis Hekimi Kader Erdenoz - dt_kader@hotmail.com

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder