Anne Olma Yolunda



Instagram'dan takip edenler biliyor ama henüz öğrenmeyenlere verelim bakalım sürpriz haberi. Evet fotoğraftaki 4 aylık hamile benim. Kız annesi olacağım inşallah...

Hamillelik düşüncesi bir çok kadın gibi beni de düşündüren bir mevzuydu. Bir yandan 30 yaşına geldiğimden genç anne olma adina bu sureci cok uzatmamak gerektigini biliyordum.Obur  yandan da rahat, özgürlüğe alışmış birisi olmanın verdiği bir boşvermişlik ve bencillik sarmıştı. Rehavet çöktükçe çöküyordu. Eşime "boşver çocuksuz bir çift olarak yaşayalım" fikrini ileri sürdüğümü bile söyleyebilirim. Nitekim eşim benim gibi kararsız değildi, netti.

Çocuk sahibi olmadan yaşamanın rahatlığını cocuk sahibi olanlara gore daha rahat ve gamsizdir şüphesiz ama belirli bir yaştan sonra kendimi suçlamayacağımı da garanti edemiyordum. 30 yaşında aldığım bir karardan 50 yaşında pişman olabilirdim. Belki 20 sene bile gecmezdi bu pismanlik icin.

Öyle ya da böyle karamsar hallerimden sıyrılıp anne olma fikrine sıcak bakmaya ön yargılardan kurtulmaya  ve tembellige siginmamaya karar verdim. Kova burcu bir insanın en önemli özelliği özgürlüğüne olan düşkünlüğü. Bu özelliğimden elimden geldiğince ödün vermeden veya denge kurarak diyelim şimdi anneler hemen sıralar "ne özgürlüğü " falan diye :) ahkam kesmeyelim . Orta yolu bulma diyelim, yani bu fikirdeyim ama pratik hayatta nekadar idealist olunur zaman gösterecek.

Belirtmekte fayda var blogu anne bloguna dönüştürmeye  hic niyetim yok, herkesin paylaşımına ve önerilerine  saygi duyuyorum hatta severek takip ettiğim anne blogları var. Deneyimlerini kulağıma küpe şeklinde okurum ancak herkesin anneliği parmak izi kadar farklı olduğu düşüncesindeyim. Hamilelik süresince bu sürecin bir kadının hayatına, tarzına ve dolabına nasıl etki ettiğinden paylaşacağım zaman zaman ama sizleri özellikle evlilikle ve hamilelikle işi olmayanları boğmaya niyetim yok.

Hamilelik gündemde olmayınca kesinlikle dikkat çekmeyen bir mevzu ama hamile kaldıktan sonra konuyla ilgili ne varsa görmek ve okumak istiyorsunuz. Arşivimde böyle bir bölüm bulunsun bakalım.

Yes, correct, pregnant woman in the picture is me! I know it's a bit surprise for you but I'm 4 months pregnant to baby girl and having a very interesting feelings that I'd never experienced before.

I am always thinking positive and negative sides. The biggest challenge for me is  compromising from the freedom. I don't know how I can create the balance but there is one thing that I know is I should find a way!

During my pregnancy, I'll share my maternity style in the blog because you can imagine how painful it's when you lost your shape. Some tips and beauty advises and that'll be all because I don't want to change this blog to a mommy blog.

Hope you enjoy during my journey.

39 yorum :

  1. cok sevinmistim instagtagramda gordugumde de o kadar cok severim ki ben bebekleri hamileligi anneleri:) kucukken en buyuk hayalim anne olmakti hala da oyle:) masallah diyor ve devamindaki kombinleri fotograflari sabirsizlikla bekliyorum, unutma burada senin gobuslu fotonu gordukce sevinen bi kiz var<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha bunu duyduğuma sevindim :) çok teşekkürler..

      Sil
  2. Çok tebrik ederim, bende özgürlüğüne inanılmaz düşkün ve hamileliği yıllardır ertelemiş ve çok pişman olmuş biri olarak sölüyorumki en güzelini yapmışsın...Yıllar yılı korktum hamile kalmaktan, "vay efendim vücudum bozulacak, hem çocuklu kadın psikolojisi ayy kaldıramam ben, hayat bitmiş gibi olur hem çocuksuz rahat rahat gezilecek çok yer var,kariyerimi çocuk için mahvedemem hem yapılacak çok şey var" dedim dedim durdum, ama sonra ne oldu?? Herşeyin özgür özgür gezip tozmak olmadığını, kurumsal şirketlerde sana çocuk yapmadığın için madalya vermediklerini geçte olsa anladım...Etrafımda arkadaşlarım bir bir bu güzel duyguyu yaşarken yeni özgür anne modeli diye birşey olduğunu, artık kadınların bebekleriyle eve kapanmak yerine kendi hayatlarına bebeğide dahil edip hayatlarını zenginleştirdiklerini farkettim...Şuan 36 yaşıma girdim ve o kadar pişmanımki sana anlatamam, bundan büyük manevi birşey olamaz, aslına bakarsan hayattaki tek gerçek şey bu!!! Şuan istiyorum ama olmuyor, eğer böyle devam ederse tüp bebeğe kalacağım, boşu boşuna bir sürü hormon vs maruz kalacağım, ve benim gibi hassas birisi kaldırabilirmi böyle birşeyi onuda bilmiyorum...Yıllar yılı bebek ağlamalarına tahammül edemezken şuan tüm çocukları sevmek istiyorum, bazen annesine sarılan bir kız çocuğu gördüğümde gözyaşlarıma engel olamıyorum...sanırım dengem bozuldu....Bunları sana niyemi anlatıyorum, asla ama asla pişman olma, değerini bil diye....Şuan gebelik vs konularını içeren bloglarada ilgim artmaya başladı, yazmaya devam et,bunları okursam inancım artar ve evrene pozitif enerji yollayıp bende birgün hamile kalabilirim diye düşünüyorum:) sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel ifade etmişsin benim de ilerki aşamalarda hissiyatım bu şekilde olabilir düşüncesindeydim. Umarım sen de en kısa zamanda hamile kalırsın...
      tamam hamile konularına söz değineceğim arada :)

      Sil
  3. tatlım benımmmm blogunu ne yaparsan yap takıbındeyım bu bır :) 2. sı bız de askla ınanılmaz rahatımıza duskun sureklı gezentı bır cıfttık. ama kuzuda ıstıyorduk ıstedık oldu..fakay kız cocuklar daha rahattr merak etme..ben mınıkken cok yaramasuzmusum kuzum benım 2013 versıyonum halıyle benden daha yaramasuz oldu..cok kıtap okudum cok arastrdım ama su bır gercek kı ne olursa olsun mınnoslar hayatı yonetıyr hayatın ıcıne ne kadar almaya calıssan da bu boyle.. ben kız cocuk hastasıyken erkek oldugunu duyunca sok olmus ama olduktan sonra da ıyı kı erkek demıs bırıyım..yanı kujun olunca dunyada kı en guzel en akıllı en super bebek kendı bebegın oluyor.kargaya yabrusu sahın gorunurmus mısalı..benım kujum ınanılmaz afacan..maceralarımı az cok bılıyorsun :)) ınsallah saglık ve huzurla doğar senın prensesın. en kısa zamanda kutlamak ısterım kocaman sarılarak..sevgıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çok teşekkürler güzel dileklerin için...

      Sil
  4. tebrikler,çook güzel bir duygu bu

    YanıtlaSil
  5. Tebrik ediyorum ve kendi fikrimce çok dogru bir karar verdiğinizi düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
  6. tebrikler rabbim sağasalim kucağınıza almayı nasip etsin benimde 11 aylık bir kızım var Bebeğiniz doğduğunda dünya bambaşka olucak çok mutlu olucaksınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi ya harikaymış :) çok teşekkür ederim...

      Sil
  7. super haber, hayırlı olsun cnm :)
    bende senin gibi düşünüyorum rahatlık ve tembellik fikri ağır basıyor :)
    blogunu anne bloguna çevirmeyeceğin için sevindim çünkü gerçekten bebeğinin ne yediğini, ne içtiğini ve kendi için çok önemli gördüğü ama kendisi dışında herkes için çok saçma önemsiz detayları uzun uzun yazan bloglar tam bir kabus =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) haklısın ilgili olmayanları sıkıyor gerçekten.

      çok teşekkürler

      Sil
  8. Canim coksevindim eminim ki.sen bebekle de bir suru yeni sey kesfedersin:) cok tebrik ederim

    YanıtlaSil
  9. Annelik cok guzel bir duygu, hakeden herkesin yasamasini dilerim. Eminim cok iyi bir anne olursun. Bebisini saglikla kucagina alirsin ins.

    YanıtlaSil
  10. Yaa ben gundemden ne kadar uzk kalmisim Nilufercigim cok sevindim buaralar hep erkek bebekleri goruyoruz sirin mi sirin mukemmel bir kiz gormeyeli uzun zaman oldu sabirsizlikla bekliyoruz ozaman <3333

    YanıtlaSil
  11. Congratulations my dear. I'm sure everything is gonna be great :)

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    YanıtlaSil
  12. Tebrik ederim, umarım herşey bundan sonra senin eşin ve bebişiniz için çok ama çok daha güzel olur...
    Emilia

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok ama çok teşekkürler güzel dileğin için umarım öyle olur...

      Sil
  13. ne güzel bir haber, sağlık ve mutlulukla alın inşallah bebeğinizi kucağınıza. Evet sorsanız bir çok kadın anne olduktan sonra hayatlarının değiştiğini, özgürlüklerinin elinde alındığını, uykusuzluğu yorgunluğu... sıralar ama eklemezler ki dünyanın en güzel ve en anlamlı duygularını aynı anda yaşayacağınızı... Benim gözümü çok korkuttular,'' bir doğur göreceğim seni'' dediler. Çok değil sadece 20 aylık anneyim ama hayatımda verdiğim en doğru karar anne olmakmış diyebilirim. Oğlum doğduktan sonra tam bir aile olduk. Güzel ve umut dolu günler bekliyor sizi sağlıklı bir hamilelik ve kolay doğum diliyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunları okumak ne güzel gerçekten algıyı hep bir olumsuz yapma eğilimi var insanların bu tarz pozitif yorumları okumak iyi geliyor. Sizin de anneliğinizi tebrik ediyorum, teşekkürler güzel dilekleriniz için...

      Sil
  14. tebrik ederim, ben de 3 aylık bir kız annesiyim, benim blog anne bloguna dönüştü hatta blogluktan çıktı bebek baya zaman alıyor benim için ,kendmi koyasım yok bloga malum kilolar:) Çok sağlıklı ve rahat bir hamilelik geçirirsin umarım, bebeğini de sağülıkla kucağına al inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Gonca:) Buarada sana da tebrikler.... bloguna göz atıyorum hemen

      Sil
  15. Mutluluklar dilerim. Sağlıklı ve huzurlu bir bebek olur inşallah ;)

    YanıtlaSil
  16. güzel bir haber. Allah hayırlısıyla, sağlıklı kucağınıza almayı nasip etsin.

    http://jassmeenmode.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  17. OMG ! ben bunu bildigin kacirmisim.. Nice doneminde aciklamis olmalisin.. Tebrik ederim canim.. Biliyorsun ben cocuklu annelerin en ozgur fikirli olanlarindanim.. O yuzden korkulan yasama pek sicak bakmam.. Hersey iyi niyet ve endisesiz sade bir beyin ile yolunda gidebilir diye dusunurum ki 2,5 yillik annelik deneyiminde de 9 aylik hamilelik doneminde de bunu anlayarak yasadim.. Umarim hersey yolunda, saglikli ve moralli bir 9 ay sonunda kucagina alirsin guzel prensesini.. Cidden cok sevindim ! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sen Nice'deyken kaçırdın valla... ztn takip ettiğim ve tarzını beğendim annelerdensin canım. izindeyim inş

      Sil
  18. YAAAAA BEN DE KACIRMISIM NASIL KACIRMISIM UWWWWWWW tebrık ederım kuzummmmm holey holey hatta hulogggggggg

    YanıtlaSil
  19. Tatlım tebrik ederim. Biz de tamamen sizin gibi karar vermiştik cocuk yapmaya. Gezmeye doyulmuyor ve gezilecek yerler bitmiyordu ama 30 yas bir karar noktası oldu bizim için. Eğer hiç cocuk yapmıycaksak ok ama cocukszu olmaz diyorsak o o yıl olmalıydı ve oldu:) iyi ki oldu diyorum. ilk yıl cok zorlayıcı bir surec ama ıkı yasından itibaren cok rahatlıyorsun. Eminim siz de bizim gibi gezmelerden geri kalmayacaksınız zaten;)

    YanıtlaSil
  20. Hey bu postu kacirmisim, kiz haberini vermissin bile, harika, senin gibi guzel bir kizin olsun, onu giydirmek de cok zevkli olacak : ) Bence en dogru karari verdiniz, hic gozun korkmasin, bazi seyler bekledigin gibi gitmese de, bebeginle o kadar mutlu oluyorsun ki, onceliklerin sirasi da degisiyor bir sure, sorun olmuyor. Hamilelik postlarina bakmak cok keyifli olacak : )

    YanıtlaSil