ISTANMALL


Sen de artık çok oluyorsun ne bu kadar hassasiyet demeyin bana.

Modayı çok severim zaten  beni blogger yapan bu evet  ama bu bazı konularda hassas olmayacağım anlamına gelmiyor. Konu istanbul'un "kentleşme" başlığı altında kocaman bir alışveriş merkezi şehrine dönüştürülmesi-istanmall olması hali.

Son olarak İstiklal caddesindeki  tarihi Cercle D'orient  binasının yıkılıp yerine alışveriş merkezi yapılması... Doğru söyleyin kaçınız İstiklal caddesine sadece alışveriş yapmak için gidiyorsunuz??



Eskilerden duymuşsunuzdur onlar İstiklal demez Beyoğlu derler. Beyoğlu'na giderken dolaplarındaki en ütülü en şık parçalar, şapka ve eldivenlerle kombinleyip o şekilde arz-ı endam edilirmiş. Evet o dönemlerde  insanlar sadece  Markiz'e gitmek için değil aynı zamanda alışveriş için de Beyoğlu'nu tercih ediyorlarmış. Gel gelelim devir değişti artık insanlar taksime giderken en kokoş kıyafetlerini giymek yerine  "entelvarilerini" giymeyi tercih ediyor. Ve artık dönem insanı İstiklal'e alışverişe değil sosyalleşmeye gidiyor.

İstiklal caddesindeki kült aklımızda yer etmiş bir takım enstantaneler vardır. Mesela o kürkçü dükkanlarının önünden nezmn geçsem  hala nasıl ayakta kalıyor diye mağazaların muhasebesini tutarım ama inanın o kürkçü dükkanlarının önünden geçerken 3 sn de olsa eski Beyoglu zamanlarını yaşarım o mobilyalı vitrinlerinde.  Eski pasajların içerisine büyük hevesle girip yürüyen merdivenlerin olmamasından dolayı dilim dışarı çıkıncaya kadar merdiven çıktığımı bilirim, girdiğime bin pişman olurum ama bir sonraki gidişimde yine aynı heyecanla dalarım pasajlara...

Terkos'dan iki kuruşa "made in Turkey" yazan inditex grubuna ait sezon parçası bulmanın sevinci müdürünüzün "bugun işe gelme, git gez" demesiyle eş değerdir.

İstiklal caddesi o kirli tarihi yapılarıyla kasvetlidir  evet ama onu güzel yapan da budur. Demirören alışveriş merkezinin stad ışıkları gibi caddeyi aydınlatmasından kaçınız memnun?

Rant sağlamak adına umarsızca  hiçe sayılan tarihi dokularımızı teker teker kaybediyoruz. Alışveriş yapmayı seviyoruz ama manyağı da olmak istemiyoruz yani İSTANMALL istemiyoruz.

14 yorum :

  1. çok güzel ve duyarlı bir post olmuş,paylaşım için teşekkürler.
    eğer amaç her tarafı ruhsuz gökdelenlerle aynalı camlı binalarla doldurarak gelişmiş bir ülke olduğumuzu ispat etmek ve ekonomiyi canlandırmak(!) ise lütfen biz geri kalalım...

    YanıtlaSil
  2. istanbullu olmamama ragmen cok üzülüyorum bu duruma! halbuki istiklalin bu hali ne kadar güzel, ne kadar salaş ve rahat, ve hatta bazı yerleri de olabildigince nezih! hepsini bir arada tutan kocaman bi yaşam merkezi gibi görüyorum ben istiklali <3
    avm yapılması kadar saçma bişey olamaz! amaçları neyse..

    YanıtlaSil
  3. Okurken az daha ağlayacaktım, ne kadar duyarlı bir post, Demiroren AVM bencede oranın dokusunu çok bozuyor. Bir şehri anlamlı kılan dokusunda yaşanmışlıkların olması, çok yazık çokkkkk!

    YanıtlaSil
  4. İstiklal de yürürken herkes önüne bakar, ben ise başım yukarıda binalara... tatilden bile anladığım, denize girmek değil tarihi yerleri gezmek... bir istanbul'lu olarak gurur duyduğumuz ne varsa bir bir yokedilmesi, inan içimi parçalıyor... sinirimden gözlerim doluyor... diyecek hiçbirşey bulamıyorum.. yapacak hiçbirşey bulamıyorum... yıkmak niye ? ona bile anlam veremiyorum...

    YanıtlaSil
  5. beyoglunun durumuna ben de cok uzuluyorum gerçekten..

    YanıtlaSil
  6. istanbullu değilim ama sadece istanbulun sorunu değil ki bu hepimizin sorunu. o güzelim istiklala daha fazla dokunmamalılar..

    YanıtlaSil
  7. Istanbulluyum ve cok uzuldum o demiroren id merkezine inan icinw girmedim bile heryer zaten mall dolu..beyogluna kahve icmeye giderim ben gexmeye alisveris ikinci plandanidr hep ama cok uzucu haklsiin ne hale getrdiler bak arnavut kaldirimlarinin yerini yagmurda karda yuruyemeyekim diye granit yer zemini aldi... sana katiliyorum sonuna kadar canimm

    YanıtlaSil
  8. Demirorenin onunden her gecisimizde JB de bende iki istanbul asigi olarak resmen kufretmekten beter oluruz. Lanetler yagdirirz. HArika bir konuya deginmissin. O eski dukkanlarin onuncen gecerken ayni seyi bende dusunurum. Ama bu bir tek istanbul icin gecerli degil her ne kadar Istanbulda durum farkli olsa tarih yasanmislik isin icine girse de malesef butun sehirlerimiz AVM dedikleri sacmaliklarla dolup tasiyor. Yetmiyor her gun daha fazlasi yapiliyor. Anakara gibi bir baskkente tiyatrodan baska yapacak baska bir sanatsal aktivete bulamiyorsun ama AVM lere gittiginde her turlu gereksiz aktivite mevcut. Neyse yarama dokundun canim benim fazla konusmayayim bir araya gelirsek bir gun uzuun uzuun konusuruz :) bayildim bu posta. Optum canim <333

    YanıtlaSil
  9. inanmıyorum ya orası da mı AVM olacakmış... istiklale demirören avm yapıldığında da çok kızmıştım senin de dediğin gibi hangimiz oraya avm için gidiyoruz ki zaten her birimizin evlerinin etrafında en az iki tane avm var... yazık günah yaaa

    YanıtlaSil
  10. cnm çok güzel yazmışsın, seninle aynı fikirdeyim. Taksim'de en son zara açılmış yeni gördüm ve üzüldüm. İstiklal artık arap turistlerin ve şehrin varoşlarında oturan şehiri bilmeyen belirli kesimin hafta sonu akın ettiği, caddede aşağı-yukarı yürüyüp piyasa yaptığı yere dönüştü, eski halini çok özlüyorum ben.Entel, sanatçı, bohem ve marjinal insanlar vardı eskiden, artık hiçbiri yok. İstanbul'da devamlı tarihi yok etmeye çalısıyorlar bende anlamıyorum, tarihten bu derece nefret eden bir millet olmuşuz yazık. Bizden çok çok gelişmiş Avrupa'yı örnek alsalar keşke :(

    YanıtlaSil
  11. Yine cok guzel bir konuya deginmissin, haberim yoktu, kesinlikle sana katiliyorum. Ben o yeni yapilan alisveris merkezini sevmedim hic, baska bir taneye de hic gerek yok!

    YanıtlaSil
  12. As a turist a prefer İstiklal caddesi!

    YanıtlaSil
  13. Gerçekten güEl bir konu ama işte bizim değinmemizle nekadR kaale alınıyoruz bilmiyorum ki ;( ama tepki göstermek yapabileceğimiz en iyi sey gibi görünüyor

    YanıtlaSil
  14. gercekten günlerdir kafamın içinde dönen bir konuya değinmişsin. brandium açıldı mesela atasehır tarafına çok lazımmış gibi, yine florya tarafında devasa ve denize sıfır bir avm var. insanlar saldırır derecesinde alışveriş mi yapıyor anlamıyorum ki bagdat caddesinde 2 tane 5 KATLI zara binası var? istiklal caddesi benim anneannemlerin anlattıgına zaten hiç benzemiyor artık malesef... tüketime tam teşvik bu olsa gerek.

    YanıtlaSil